Introdans

prestigieus dansgezelschap uit Arnhem

opdracht

Introdans wil een nieuwe huisstijl en een jaar lang vormgeving voor ‘50 jaar Introdans’. Een boek, 2 magazines, 5 campagnes en huisstijl. Ze schreef een pitch uit voor 5 ontwerpbureaus. álleburen won 😉

álleburen maakte

We hebben in de vormgeving goed gekeken naar de originele vormgeving van 50 jaar geleden. Die was eenduidig en sterk.
De vormgeving die we aantroffen was ver van de basis, van waar Introdans voor staat, weggeraakt. Het logo kreeg een kleine ‘50 jaar’ in goud.
Inmiddels zijn we een jaar verder en hebben we, op basis van de eerder gemaakte huisstijl, de campagnestijl voor dit jaar gemaakt. Een set ‘restvormen’ zijn de basis van de campagne. Dit geeft een opvallende en eigen stijl, die toch binnen de huisstijl valt.

StrandZuid

zomerstrand aan de Rijn in Arnhem

opdracht

Vormgeving en styling voor het Arnhemse stadsstrand, aan de Rijn, aan de overkant (zuid) van het centrum; Strandzuid.

álleburen maakte

Een toegankelijke, positieve, opvallende, tikje absurdistische stijl. Nodig om op te vallen tussen alle zomercommunicatie in de stad.
Een retrofamilie met ‘wandtegelteksten’ Voor bijna iedereen en vrijwel alle leeftijden.
De familie vulde o.a. affiches, flyers, website, viltjes, meubulair en we maakte een kleine animatiefilm.
Arnhem’s favoriete nieuwe zomerplek was geboren.

BO

vakbond 2.0 voor het beroepsonderwijs

opdracht

‘We hebben nieuwe ideeën en willen daarom een nieuwe stijl’. Het voormalige UNIENFTO wil een nieuwe naam en huisstijl om zo een jongere doelgroep aan te spreken.

álleburen maakte

een geweldige nieuwe naam, BO! (afgeleid van beroepsonderwijs). Veel persoonlijker en ‘menselijker’. BO kreeg een stellig nieuw logo dat een mix is van een uitroepteken en/of demonstreer-bord en een schild van een gilde. De huisstijl werd uitgebreid met geïllustreerde karakters en quotes. De quotes moeten laten zien dat BO de wereld van de docent begrijpt. Bij het logo kwam een pay off: BO begrijpt en helpt werknemers in het beroepsonderwijs.
Naast illustraties kozen we voor door Ai gegeneerde beelden (in oa het magazine). Ook de tone of voice werd aangepakt.

Moes

Buurtontmoetingscentrum in voormalig portiershuisje

opdracht

Buurtontmoetingscentrum Moes wil een logo, huisstijl, eenvoudige website.

álleburen maakte

Een laagdrempelig vriendelijk beeldmerk gebaseerd op een metafoor die we eerst schreven om te duiden wat MOES precies is. We wilden een huisstijl die niet té ‘gedesigned’ is. De typografie is handgemaakt en ‘flexibel als Barbapapa’. We maakten een animatie van het portiershuisje voor op de website en socials.

uiteraard is er nog veel meer geweldig werk gemaakt. wil je meer zien, laat het ons weten